torsdag 19 juni 2008

Nytt DT - Kort "Love" och Kramar....

Hejsan!

Åhh, vad jag blev glad över alla gooa och rörande komentarer och mail..
Kan bara säga Tack... skulle vilja krama om er alla;)

I går var min sista arbetsdag på 3 veckor,
behöver väl inte säga att man längtar.
Vilken lycka Åhh, vad vi ska njuta jag och barnen.
Jag hoppas att solen och värmen vill komma tillbaka.
Här har vi regn och mulet tycker att det är kallt.

Och i morgon är det Midsommarafton.
Tänk vad tiden går.
Vi har våran egna lilla tradition sedan 4 år tillbaka i våran familj.
Då jag var dålig och inte orkade eller kunde vara så social.
Så vi åker till Lisseberg,
Ja ni läste rätt :)
Om ni visste vad mycket folk det är där.
Och många barnfamiljer .
Jag trodde inte det.
Vi har jätte mysigt, synd bara att inte Nova kan följa med.
Jag är såå barnslig med henne, det har jag fått höra många ggr.

Men hon är såå värdefull för mig.
Så jag vill ha henne med mig jämt.

Det var några rader från mig...

Då var det dags att visa ett nytt DT kort till Magnolia.
Jag har varit där idag och lämnat några st.
Åhh, vad jag gillar att vara där.
Blir så glad och lugn...

Önskar er alla på Magnolia en GLAD MIDSOMMAR....
Detta kortet har jag valt att kalla för "Love"
och det går i Grönt och Lila...
Så varsegod till er alla......Ett stort "Love" från mig ;)


Kortet i sin helhet...



Här har vi lilla "Barfota Tilda" som sitter och funderar..
Har gjort henne ljushårig i dag...
Tänkte nog på mig själv här.....skojar bara.....
Har fyllt vingarna med Glitterlim,
synd att det inte syns så det glittrar



Lite blommor i närbild och ett silver hjärta
som ett bevis på "Love"



Gillar min stora "Retro" blomma,
Med prima blommor och Beige floss.



Materilal.

"Barfota Tilda" är målad med Distress ink på Akvarellpapper 300 g.
Cardstock: i grönt och linblommsgrönt.
Mönstrat papper: K&C Company "Garden Collage Flat Papper.
Chalk: Chestnut roan.
Band.
Brads: Silver runda och fyrkantiga.
Blommor: Prima och Magnolia.
Retro punch: Large
Fern punch: Large
Floss: Beige.
Glitterlim: StarDust.
Silverhjärta.
Stansat ut kuvert med QK
Bokstäver....Ja det var många små som satt på en nyckelring...
Hmmm undra vad dom heter..
Dekornål: Grön.

Allt Material kommer från Magnolia.
Vill passa på att önska er alla en trevlig MIDSOMMAR.

"You make my day"

Kram: Camilla

12 kommentarer:

Anonym sa...

VIlket läckert kort du gjort!! Älskar färgerna! SÅ fint med blommorna å det lilla kuvertet! Älskar dina detaljer!! =D
trevlig midsommar på dej åxå gumman! STOR KRAM Petra

Annie sa...

beautiful card, and love this new Tilda!

Unknown sa...

Så vkkert kort, i nydelige farger og lekre herlige detaljer!!

Klem,
Jorunn.

Anonym sa...

Du bjuder alltid på underbart ögongodis. Aj löv jår cards, ålväjs!!!

Kram o en Trevlig Midsommar

Marte sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar! Kommer akkurat hjem fra besøk hos den lille prinsessen-hun er nydeligere enn bildet tilsier ;)

Så hyggelig at du likte kortene mine, Mamma papiret er fra Norway Design tror jeg det heter.. :)

Godklem fra meg

Anonym sa...

Hejsan vännen
Vill önska dig en riktigt Glad Midsommar.
Jag älskar dina kort. Du målar dem så otroligt bra. Du är bäst ... :-)..
*kramis*
Leila

Anonym sa...

Vill önska dig en TREVLIG MIDSOMMAR!!
Det är så roligt att kika in här och låta sig inspireras av dina fina kort.

Hanne sa...

Hei Camilla,
og tusen takk for gratulasjonene på dagen vår! :)

Kortet ditt var så nydelig, flotte farger og detaljer som er en fryd for øyet! Jeg tror det er du som sitter der, med glitrende englevinger :)

Håper du får en trivelig midtsommerfeiring på Liseberg, for det fortjener du jammen! Og nyt feriedagene til fulle!
Masse gode klemmer fra Hanne:)

Ying Pang, sa...

beautiful card!

Turid Mari sa...

Heii igjen Camilla :)
Tuusen takk før sååå søt kommentar inne hos mæ :) Det varme :)
Så klart du kan låne ilde av buketten på din blogg :)
*stolt* :)

Ha ei suuuper helg!!!
Stor klem fra Turid.

Eli Kristin Magnussen sa...

Nyyydelige kort du lager, så glade og flotte farger også :) God ferie til deg & dine ;)

Klem og ønske om ei god helg fra Norge

Heidi sa...

NYDELIG!!!!!
Fantastiske farger og de blomstene skulle jeg gjerne hatt sukk.

Du er så flink.

Klem fra Heidi